Üzleti feltételek (ÁSZF)

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető (és letölthető, bármikor kinyomtatható) a következő weboldalról:  https://www.mimohome.hu/uzleti-feltetelek/

Definíciók:

Felhasználó: Bármely természetes, jogi személy, vagy szervezet, aki a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, a Szolgáltatóval szerződést köt.

Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

Szolgáltató: Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, és aki a Felhasználóval szerződést köt.

  1. Szolgáltató adatai

Cégnév: Molnár Márk E.v
Cím: 4271 Mikepércs Orosz István  19/b
Posta cím: 4271 Mikepércs Orosz István  19/b
nyilvántartási szám:59867913
Adószáma: 90601198-1-29
E-mail: mimohome2024@gmail.com
Telefonszám: +36303794303

 

  1. Alapvető rendelkezések

2.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseire. Speciális termékekre a vonatkozó ágazati jogszabályi rendelkezések az irányadók. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

2.2. A jelen ÁSZF 2022.08.06. napjától hatályos. A jelen ÁSZF módosításait a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a regisztrált/vagy korábban már vásárló Felhasználókat a változásról e-mailben értesíti. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződéseket, azaz a módosításoknak nincs visszaható hatálya.

2.3. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

2.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatóhoz nem köthető, a Szolgáltató által nem üzemeltetett más weboldalon közzétett termékek adás-vételével kapcsolatban.

  1. Regisztráció/vásárlás

3.1. Felhasználó a regisztráció/vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződést semmisnek kell tekinteni. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

3.2. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltató azonban tájékoztatja a Felhasználókat, hogy a Felhasználóval történt egyeztetés és egyértelmű beazonosítás után a tévesen beírt adatokat javíthatja a rendelésben, hogy a számlázás és kiszállítás sikeresen megtörténhessen.

3.3. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik (ha van regisztráció az oldalon).

  1. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre és árai

4.1. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, jelenleg egyéni vállalkozás formában üzemelünk így az árainkat Alanyi adómentes formában adjuk meg és ezt az elkészült szálán is feltüntettjük.

4.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, rövid leírását, a termékekről általános fotót jelenít meg. Minden műszaki termékünkhöz magyar nyelvű használati útmutatót küldünk, melynek figyelmen kívül hagyásából eredő károkért a szolgáltató felelőséget nem vállal.

4.2.1 Egyes barkács gépeinket akkumulátor és töltő nélkül kínáljuk! Figyelmesen olvassa át a termék leírást, mert ezeknek hiányát a szolgáltató feltünteti és utólagos követelés nem érvényesíthető ezek hiánya miatt. Outlet áru révén termékeink nem minden esetben tartalmazzák a teljes gyári kiegészítőket. A szállítási terjedelmet a leírásban olvashatja. Amennyiben kétségei merülnek fel, vagy nem tudja értelmezni a kínálatban leírtakat hívja ügyfélszolgálatunkat, mely hétköznapokon 8.00-18.00 óra között elérhető  /+36303794303/ és vásárlás előtt győződjön meg a termékhez tartozó alkatrészek elérhetőségéről! Amennyiben ezt elmulasztja megtenni és a termékleírásban leírtakat figyelmen kívül hagyja nem áll módunkban reklamációt elfogadni.

4.2.2 Minden termékünk használt-outlet minőségű termék. Újracsomagolt új,  újszerű, vagy rövid ideig használt, esetleg javított. A legtöbb dobozsérült, vagy az eredeti csomagolása hiányzik, de jó állapotú használt, újszerű és új állapotban van. A dobozok sérülése nem garanciális probléma. A dobozok sérülése természetes velejárója az outletáru minőségi osztályának. A webáruházban kínált termékek mind outletáru minőségűek. Termékeink nem minden esetben tartalmazzák a gyári tartozékok minden darabját! Egyes termékeink kevesebb alkatrészt tartalmazhatnak! Ez is az outlet áru velejárója, a termék használhatóságát nem befolyásolja! Termékleírásban külön megjegyezzük, ha  a termék állapota eltér az általános újszerű állapottól. 

4.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

4.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést hibás áron visszaigazolni és hibás áron kiküldeni, hanem lehetősége van a megrendelési ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében Felhasználónak joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot. Felhasználónak nincsen joga a hibás áron követelni a termék kiküldését. A szolgáltató fenntartja a jogot a hibás árak ezen úton való javításának lehetőségére!

4.4.1 Fizetési lehetőségek: 

4.4.1.1. Online bankkártyás fizetés: 

Weboldalunkon minden átvételi mód esetén választhatja az online bankkártyás fizetési lehetőséget. A termékek árát, beleértve a kiválasztott szállítási költség díját is online fizetési felületen keresztül lehet kiegyenlíteni. Az online fizetési felületet a Barion biztosítja. Biztonságos, egyszerű és gyors megoldás. A rendelés feldolgozását csak sikeres fizetés megtörténte után áll módunkban megkezdeni! A teljesítetlen fizetésről emlékeztetőt küldünk, amennyiben 3 napon belül a rendelés nem kerül kifizetésre automatikusan törlődik! Figyelem! Nem minden bankkártya alkalmas online fizetésre! Erről kérjen információt bankjától! A rendeléshez tartozó számlát e-mailben küldjük.

4.4.1.1.1 Barion használatával kapcsolatos szabályozás

A Barion egy online fizetési szolgáltató, amelyet a Felhasználók az online tranzakciók lebonyolítására használhatnak. A Barion rendszerén keresztüli fizetés az alábbi feltételek mellett történhet:
• Barion szolgáltatás igénybevétele: A Felhasználó az online vásárlás során az általa választott termékek ellenértékét a Barion rendszeren keresztül fizetheti ki. A Barion fizetési módot a Felhasználó a szolgáltatás megrendelésekor választhatja, és az az ÁSZF-nek megfelelően történik.
• Felelősség: A Barion rendszeren keresztüli tranzakciók során a Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai problémákért vagy hibákért, amelyek nem a Szolgáltató hibájából erednek, például a Barion rendszereiben előforduló problémákért. A Felhasználó a Barion ügyfélszolgálatán keresztül jogosult a problémák rendezésére.
• Adatkezelés és jogszabályok: A Barion rendszerén keresztüli tranzakciók során a Felhasználó személyes adatai a Barion adatkezelési irányelvei alapján kerülnek kezelésre. A Szolgáltató a Barion adatkezelési gyakorlatát nem befolyásolja, és nem vállal felelősséget a Barion rendszereiben történő adatkezelésért.
• Molnár Márk elérhetősége: A Barionnal kapcsolatos ügyekben, valamint a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos kérdésekben Molnár Márk az illetékes kapcsolattartó. Molnár Márk a [email] e-mail címen kereshető, valamint telefonon is elérhető a [telefonszám] számon.

4.4.1.1.2 Panaszkezelés és jogérvényesítés

Amennyiben a Felhasználó panasszal kíván élni a Barion rendszerével kapcsolatban, azt közvetlenül a Barion ügyfélszolgálatán keresztül teheti meg. A Szolgáltató a Barion rendszeren keresztül történő tranzakciók során felmerülő kérdésekben nem vállal felelősséget, és minden ilyen jellegű problémát a Barion saját ügyfélszolgálatán keresztül szükséges kezelni.

 

4.4.1.2. Készpénzes fizetés átvételkor:

Weboldalunkon kizárólag a személyes illetve utánvétes,házhozszállítás átvétel esetén választhatja a készpénzes fizetési lehetőséget! A megrendelt termék árát személyes átvételkor, szállítási címen, kizárólag készpénzzel egyenlítheti ki! A rendelési számlát e-mailben küldjük!

4.4.2. Kedvezmény kuponok felhasznállása:

Weboldalunk egyes, alkalmi promóciók során, vagy jótállás keretein belül biztosított levásárlás esetére online felhasználható kuponokat használ! A kuponokat a hozzájuk rendelt kód alapján lehet felhasználni! A kuponkódok kiküldésére e-mailben, szórólapon, online bejegyzésben, vagy személyesen ajándékkártyán kerülhet sor. A kuponok tartalma lehet egyszeri alkalommal felhasználható százalékos kedvezmények, vagy egyszeri alkalommal, egyösszegben levásárolható fix összegek, melyet kizárólag online vásárlás során webáruházunkban tud felhasználni! A kupon beváltási határidejét a promociós e-mail, bejegyzés, vagy ajándékkártya tartalmazza. Felhasználhatóságát a kosárba helyezéssel is ellenőrizheti!

Százalékos kuponkód kedvezmények szabályai:

A kupon kódós kedvezmény csak 1 alkalommal felhasználható!

A kedvezmény átadható, ehhez külön feltétel nincsen. Regisztráció nélkül is érvényesíthető.

A kedvezményt a megadott promóciós kód beírásával érvényesítheti!

A kedvezmény többféle lehet.  Vonatkozhat a kosár teljes tartalmára, vagy egyes megjelölt termékekre, kivétel az akciós termékek. A felhasználhatóságot a promoció mindíg tartalmazza!

A kedvezmény más akciókkal, kedvezményekkel nem vonható össze! Kizárólag a teljes áras termékek árából kerül levonásra!

Egy vásárlásnál egyszerre csak egy kupon használható fel!

A kedvezmény a szállítási díjra nem vonatkozik! Kizárólag a vásárolt, teljes áras termékekre!

A kedvezmény kupon felhasználhatósági ideje többféle lehet:

a.) Hosszútávú: A nyitási promóció keretein belül kiosztásra került kuponok (Regisztrálj, iratkozz fel!) felhasználhatósági ideje 1 év.  A kiadástól számított 1 év elteltével automatikusan érvényét vesztik! Felhasználhatóságát a kosárba helyezve ellenőrizheti! A hosszú távok kuponokat cégünk ritkán alkalmazza, csak speciális eventek keretein belül beszerezhető!

b.) Rövid távú: Cégünk villám akciók keretein belül rövid távon érvényes kedvezmény kuponokat ajánlhat fel! Ezeknek a villám kuponoknak a felhasználási ideje 14 nap! A felhasználhatóságát a kosárba helyezve ellenőrizheti! A villám kuponok célja a vásárlási kedv növelése aktuális időszakokban!

c.) Cégünk fenntartja a jogot egyéb felhasználhatósági idejű kuponok kiadására, melyek részleteiről minden esetben a promócióban tájékoztatást adunk! Ezek lehetnek 1, 3, vagy 6 hónapos érvényességűek! 

A kuponok érvényességét a kosárba helyezve mindig ellenőrizni tudja. Lejárt kupont nem tud érvényesíteni! A kuponok határidejét figyelje! Gondosan olvassa el a kuponhoz tartozó promóciós kiírást, mely minden esetben tartalmazza a kupon felhasználhatósági idejét! Lejárt kuponra felelőséget nem vállalunk! Nem kérhető újra!

Kupont nem áll módunkban cserélni!

A kedvezmény mértéke pénzre nem váltható!

A kódot sokszorosítani Tilos! 

 

Fix összeget tartalmazó kuponkódok szabályai:

Egyszeri alkalommal felhasználható, fix összeget tartalmazó kupon, melyet kizárólag online vásárlás során webáruházunkban tud felhasználni!

A kuponon szereplő összeg csak 1 alkalommal teljes összegében felhasználható! Visszaadni nem lehet belőle!

A kuponkód átadható, ehhez külön feltétel nincsen. Regisztráció nélkül is érvényesíthető.

A levásárlást a megadott promóciós kód beírásával érvényesítheti!

A levásárolható összeg a teljes kosár tartalmából kerül levonásra. A kuponon szereplő összeg túllépése esetén ráfizetés keletkezik, mely különbözetet a vásárlónak az online fizetési felületen kell megfizetnie! Kevesebb érték vásárlása esetén visszajárót nem áll módunkban adni! 

A kedvezmény más kedvezményekkel össze nem vonható!

Egy vásárlásnál egyszerre csak egy kupon használható fel!

A kedvezmény a szállítási díjra nem vonatkozik! 

A kuponkód a kiadását követő 1 éven belül felhasználandó! 1 év elteltével automatikusan érvényét veszti! 

A kedvezmény mértéke pénzre nem váltható!

A kódot sokszorosítani Tilos és értelmetlen, mivel csak 1 darab kerül létrehozásra! Egyedi kódozású!

Kuponkódok felhasználásának menete:

Helyezze a megvásárolni kívánt terméket/termékeket a kosárba!

Amint befejezte a vásárlást lépjen a kosárba!

A kosár végén található kuponkód menübe írja be a kapott kódot, majd kattintson a beváltás gombra!

A kedvezményt a program azonnal levonja! A kedvezmény mértékét mutatja! 

Lépjen tovább a fizetés menübe!

Webshopunkban kizárólag online bankkártyás fizetéssel egyenlítheti ki vásárlása összegét!

4.5 Szállítás és költségei

A https://www.mimohome.hu webáruházból megvásárolt termékek kiszállításáról a PACKETTA gondoskodik. A kiszállítási idő általában 1-5 munkanapot vesz igénybe, de legkésőbb 10 napon belül teljesül. A szállítás lehetőségei a következők:

4.5.1 Házhoz szállítás: A kiválasztott terméket, vagy termékeket Fox Post a fogyasztó által beállított szállítási címre szállítja. Kiszállítás költségei a következő képen alakulnak:  a dokumentum készítésekkor még nem rendelkezünk partneri szerződéssel így a szállítási adatokat a későbbiekben tesszük közzé.

 

4.5.2. PAKETTA átvevőhelyre:

A kiválasztott terméket, vagy termékeket a vevő által beállított PAKETTA átvevőhelyre szállítjuk, melynek költségei a következő képen alakulnak:

0-3 kg-ig, ( méret 20x30x10 cm) 1600 ft 

3,1-10 kg-ig, (méret 30x30x30 cm) 1700 ft

A PAKETTA átvevőhelyekre csak egy darab csomag kérhető, max. 10 kg-ig!

4.5.3. Személyes átvétel: A szolgáltató lehetőséget biztosít telephelyén való ingyenes, személyes átvételre! Ez esetben a vásárló a rendelt terméket szolgáltató telephelyén, vagyis Debrecen, Böszörményi út 2 szám alagsori webshopraktárában, nyitvatartási időben HÉTKÖZNAP 9-18-ig veheti át, miután a szolgáltató az átvétel lehetőségeiről e-mailben értesítést küldött. A személyes átvétel esetében is a vásárlónak mindenképpen meg kell várnia a visszaigazoló e-mailt! A termék átvételére csak a visszaigazolás után van lehetőség, a szolgáltató által leírtak szerint! FIGYELEM! Rendszer üzeneteink gyakran a spam mappába kerülnek, ezért legyenek szivesek ott is ellenőrizni! Amennyiben a rendelt terméket 10 napon belül nem veszi át és nem válaszol a kiküldött értesítéseinkre sem rendelését töröljük!

A helytelenül kitöltött szállítási cím miatt bekövetkező kellemetlenségekért, vagy a kiküldött csomag átvételének elmulasztásáért a szolgáltató felelőséget nem vállal. Fogyasztó nem követelhet kártérítést. Alaposan ellenőrizze át a beírt adatokat! A kiküldött csomagok átvételének elmulasztása esetén a csomag visszakerül a szolgáltatóhoz, aki megkísérli felvenni a kapcsolatot a fogyasztóval az újbóli kiküldés részleteivel kapcsolatban. Az újbóli csomagküldést a fogyasztó köteles ismételten megfizetni díjbekérőn keresztül a szolgáltató bankszámlájára! 

Pick Pack Pont esetén az átvételre 5 naptári nap áll a fogyasztó rendelkezésére. 

Házhoz szállítás esetén sikertelen kézbesítésről a futárszolgálat értesítést küld a fogyasztónak és megkísérli a csomag újbóli kiszállítását. 2-3 sikertelen kézbesítést követően a csomag visszakerül a szolgáltatóhoz. 

4.5.3 Magyar Posta Zrt. Kormányrendeletbe foglalt díjszabásai

Tájékoztatjuk kedves vásárlóinkat, hogy 2024 Március 28-tól a kormány, kormányrendeletbe fogalta a Magyar posta házhoz szállításának kötelező feltünetését minden internetes honlappal rendelkező vállalkozás számára. Melyek a következők:

  • Csomagautomatába, posta pontra, vagy postára történő kézbesítés esetén maximum 20 kg-ig, max 50*35*31cm-es csomag adható fel melynek ára bruttó 990 Ft/db
  • Házhozszállítással történő kézbesítés esetén 0-10 kg-ig bruttó 1990 Ft/db
  • Házhozszállítással történő kézbesítés esetén 10,1-20 kg-ig bruttó 2990 Ft/db
  • Házhozszállítással történő kézbesítés esetén 20,1-40 kg- ig bruttó 5990 Ft/db

Felhívjuk kedves vásárlóink figyelmét, hogy cégünknek a csomagok feladása a hatósági árakon felüli többletköltséget eredményez. Ezért az MPL postai feladás választása esetén adminisztrációs díjat kell felszámítanunk a hatósági árakon felül. A kosárban az adminisztrációs költséggel emelt szállítási díjat tüntetjük fel! (Az adminisztrációs díj tartalmazza a csomagolási költséget, a csomagok adminisztrációs kezelését, valamint a postára történő kiszállási és csomagfeladási díjat.)

Csomagautomatába, posta pontra, vagy postára történő kézbesítés esetén az adminisztrációs díj +2000ft/ csomag

Házhozszállítással történő kézbesítés esetén 0-20 kg-ig az adminisztrációs díj +2500ft/csomag

Házhozszállítással történő kézbesítés esetén 20,1-40 kg-ig az adminisztrációs díj +12000ft/csomag

Az adminisztrációs díjjal emelt postai szállítási költségek így a következő képen alakulnak:

  • Csomagautomatába, posta pontra, vagy postára történő kézbesítés esetén maximum 20 kg-ig, max 50*35*31cm-es csomag adható fel melynek ára bruttó 2990 Ft/db
  • Házhozszállítással történő kézbesítés esetén 0-10 kg-ig bruttó 4490 Ft/db
  • Házhozszállítással történő kézbesítés esetén 10,1-20 kg-ig bruttó 5490 Ft/db
  • Házhozszállítással történő kézbesítés esetén 20,1-40 kg- ig bruttó 17990 Ft/db

Az MPL csomagfeladási adminisztrációs díjak változásának jogát fenntartjuk, az esetleges váratlan felmerülő többlet költségek miatt. Az MPL csomag feladás választása esetén a kiszállítási idő megnövekedhet! Ebben az esetben a vállalt szállítási idő akár 30 nap is lehet. A posta által kezelt csomagok esetén szállítás során keletkezett sérülésekre felelőséget nem vállalunk.

  1. Megrendelések feldolgozása és teljesítése

5.1. A megrendelések feldolgozása a beérkezések sorrendjében, munkanapokon, munkaidőben történik hétköznapokon 9-18 óra között. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására. Ebben az esetben a megrendelés az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

5.2. Általános teljesítési határidő, a szerződés létrejöttétől számított 1-10 munkanapon belül történik, melyet a beérkezett megrendelések száma és a közbe eső ünnepnapok befolyásolhatnak.

5.3. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató a termék tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a termék átvételére köteles.

5.4. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a terméket. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.

5.5. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.

5.6. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha:

  • a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta;
  • a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

5.7. Ha a Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni, továbbá a Szolgáltató köteles biztosítani, hogy a Felhasználó érvényesítse a hibás teljesítés esetére a jogszabályban biztosított egyéb jogait.

5.8. A Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül) szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik. Ez azt jelenti, hogy Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján – amennyiben nem jelzi a Fogyasztó az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e venni a megrendelt terméke(ke)t) – a termék(ek)hez kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (oda-vissza) is érvényesíti a Felhasználókkal szemben. Felhívja a Szolgáltató a Felhasználók figyelmét, hogy az így keletkezett jogi igényeink érvényesítése érdekében igénybe veszi ügyvédei segítségét, így a szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési meghagyásos eljárás díjai) megfizetése is a Felhasználót terheli.

  1. Elállás joga

6.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Ha a Szolgáltató a jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap · Hitelesíti és lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

6.2. A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.

6.3. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

6.4. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

6.5. A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak kell viselnie, a Szolgáltató nem vállalta e költség viselését. A termék személyes visszahozatalára is van lehetőség, mellyel a Fogyasztó mentesülhet a postai költségek alól.

6.6. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül adminisztrációs díj megfizetése is terheli, abban az esetben, ha a pénz visszautalását kéri. Az adminisztrációs díj a termék árából kerül levonásra. Az adminisztrációs díj mértéke az aktuális banki költségtől függ. A Fogyasztó köteles a terméket hiánytalan, sértetlen állapotban visszaküldeni a vásárlást igazoló, megfelelő kísérő papírok csatolásával.

6.7. Nem illeti meg az elállási jog a Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak.

6.8. A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát ha:

(a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti, pl. Értékcsökkent termék vásárlása esetén, vagy ha a termék esetleges hibája, hiányossága a rendelés következtében is fennállt, és erről a Szolgáltató külön értesítette a fogyasztót, melynek tudatában a Fogyasztó a fennálló hiba ellenére is kérte a termék kiszállítását!

(b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is a pénzpiac lehetséges ingadozásától függ;

(c) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

(d) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza; pl.: steril kesztyű, szájmaszk, fehérnemű, stb.

(e) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

(f) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

(g) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

(h) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;

(i) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

(j) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

(k) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

(l) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

6.9. a Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget, vagy megküldi a vásárlás értékével egyenértékű vásárlási utalványt a Fogyasztó részére, beleértve a megrendelés napján megfizetett szállítási díjat is. A visszaküldésre vonatkozó szállítási költség a Szolgáltatót nem terheli, nem köteles annak visszafizetésére!

6.10. Amennyiben az elállási szándék 3 napon belül érkezik, a visszatérítés során az eredeti ügylet alatt alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. 3 napot meghaladó beérkezést követően a Szolgáltató utalvány formájában téríti vissza a vásárlás összegét, melyet a weboldalon keresztül a felhasználó 1 éven belül felhasználhat.

6.11. A Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy a Szolgáltató címén leadni.

6.12. A Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő elsőként az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül. A Szolgáltató csak a visszaküldött termék megérkezését követő 14 napon belül köteles visszatéríteni annak árát.

6.13. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt az elállási szándék megküldését követően visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. Tehát mind az elállási szándéknak, mind a visszaküldött terméknek meg kell érkeznie az elállási időn, vagyis a vásárlást követő 14 napon belül.

6.14. A Fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivételt képez, ha a visszatérítést utalással kéri visszakapni. Ebben az esetben az utalási költségek, továbbiakban adminisztrációs díj levonásra kerül a visszatérítendő árból.

6.15. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

6.16. A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy a Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

6.17. Amennyiben a Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti a Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt nyilatkozat segítségével), vagy személyesen is. Postai úton, írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe. E-mail esetén az e-mail beérkezésének időpontját. A megrendelt terméket postai úton, személyesen, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Fogyasztó a Szolgáltató részére.

6.17.1 A fogyasztónak lehetősége van az elállási jogát telefonon is jelezni, ebben az esetben az elállási nyilatkozatot a szolgáltató tölti ki és küldi el e-mailben a Fogyasztónak. Az elállási szándék megtételét követően a fogyasztó köteles saját költségén visszajuttatni a terméket a Szolgáltatóhoz. A Szolgáltató ebben az esetben is csak a termék megérkezését követően köteles 14 napon belül visszatéríteni a vásárlás értékét. Pénz visszautalásra ez esetben is csak az elállási szándékot 3 napon belül jelző fogyasztó számára van lehetőség (aktuális telefonszám: +36303794303).

6.18. A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

6.19. A Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

6.20. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

6.21. A Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

6.22. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti Fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

6.23. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

6.24. (Csak akkor alkalmazandó, ha Szolgáltató szolgáltatást is nyújt az értékesítés mellett.) Ha a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja a távollévők között kötött szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A Fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

  1. Jótállás, szavatosság

7.1. Tájékoztató az árura vonatkozó minőségi elvárásokról

7.1.1 Molnár Márk E.v termékeket kínál megvételre. A használt termékek körében emlegetett outlet termék kategória többek között a csomagolássérült, esztétikai sérült, rövid ideig üzemeltetett, kipróbált, elállás keretein belül visszaküldött, stb. termékeket érinti.

7.1.2. Felhívjuk a fogyasztók figyelmét, hogy az általunk kínált outlet termékekről a legteljesebb tájékoztatást adjuk. Az esetleges hiányosságok és hibák tudatában megvásárolt termék közölt és elfogadott hibájára vagy hiányosságára további garanciát nem vállalunk.

7.1.3. Nyomatékosan felhívjuk a fogyasztók figyelmét, hogy termékeink outlet jellegüknél fogva rendkívül korlátozott mennyiségben állnak rendelkezésre. Ezáltal a termék cseréjét nem minden esetben tudjuk garantálni. A Fogyasztó elfogadja, hogy készlethiány esetén egyéb jótállási lehetőségeink közül kell választania. Pl: javítás, vagy hasonló ár értékű termékre való csere lehetősége/levásárlás/.

7.2. Outletáru kategórizálása jótállás és garancia szempontjából

7.2.1. Csomagolássérült termék: A csomagolás bármilyen jellegű hibája vagy hiánya áll fenn, mely a működést nem befolyásolja. A termék maga új. Normál jótállási lehetőségek érvényesek.

7.2.2. Csomagolás sérült, használt: A csomagolás bármilyen jellegű hibája vagy hiánya áll fenn, mely a működést nem befolyásolja. A termék újszerű állapotú, vagy 60 napnál tovább nem került használatra. Eredeti állapotára visszahelyezve kerül eladásra. Normál jótállási lehetőségek érvényesek.

7.2.3. Esztétikai sérült, új termék: Azon termékek, melyek külső burkolatán kisebb-nagyobb esztétikai sérülések pl.: karcok, repedés, horpadás, elszíneződés vannak, de a működést nem befolyásolják. A termék új. Jótállás csak a működési hiba miatt érvényesíthető. Elállásra az esztétikai külső miatt nincs lehetőség.

7.2.4. Esztétikai sérült, használt termék: Azon termékek, melyek külső burkolatán olyan kisebb-nagyobb esztétikai sérülések pl.: karcok, repedés, horpadás, elszíneződés vannak, melyek a működést nem befolyásolják és a termék 60 napnál tovább nem került használatra. Eredeti állapotára visszahelyezve kerül eladásra. Jótállás csak a működési hiba miatt érvényesíthető. Elállásra az esztétikai külső miatt nincs lehetőség.

7.2.5. Tartozékhiányos, új termék: A termék új. Olyan tartozéka hiányzik, mely a rendeltetésszerű használatát, működését nem befolyásolja. Tartozéka pótolható. Tartozék pótlásra a cég nem kötelezhető. Normál jótállási lehetőségek érvényesek.

7.2.6. Tartozékhiányos, használt termék: A termék használt. Olyan tartozéka hiányzik, mely a rendeltetésszerű használatát, működését nem befolyásolja. Tartozéka pótolható. Tartozék pótlásra a cég nem kötelezhető. Normál jótállási lehetőségek érvényesek.

7.2.7. Használt termék: Tartós használatból kerültek visszavételre. Működnek, minden alkatrésze megvan, de hosszútávú üzemideje nem ismert. Normál jótállási lehetőségek érvényesek.

7.2.8. Visszaküldött termék /refurbished termék/: Rövid ideig üzembe helyezett, kipróbált termék, melyet a vásárló visszaküldött. Hiba mentes, gyártó által felújított termék. Normál jótállási lehetőségek érvényesek.

7.2.9. Értékcsökkent termék: Olyan új, vagy használt termék melynek működési hibája van, erről a cég tájékoztatja a vásárlót és jelentős kedvezménnyel kínálja a terméket. A termék javítandó, vagy alkatrésznek való minőségi besorolását a vásárló elfogadja. Jótállás nincs.

7.3. Nem teljesít hibásan Szolgáltató, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. A vásárlás pillanatában tudatosan hibás termék megvásárlására a vásárlás pillanatában fennálló hibára jótállás nem érvényesíthető.

7.4. A weboldal a hiányosságokat és esetleges hibákat feltünteti. A vásárló a rendelés leadásával a termék esetleges hibáit, hiányosságait elfogadja.

7.5. Hibás teljesítés: a Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás/termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Pl.: hibátlannak vállalt terméket sérülten küld. Kivételt képez a szállítás következtében bekövetkezett sérülés, mely miatt a szolgáltató nem hibáztatható. 

7.6. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. A Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára tér el. Több szavatossági jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

7.7. Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

7.8.  Kellékszavatosság

7.8.1. A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

7.8.2. A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

(a) Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

(b) Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

(c) Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

(d) A Fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha:

  • a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
  • ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
  • a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá;
  • a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni. Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével, és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek. Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással. A Fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania. A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve az üzembe helyezés költségeinek viselését. Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével. A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható. Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

7.8.3. Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti (lejárati idővel rendelkező termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig érvényesíthető). Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba:

(a) két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy

(b) két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt következik be vagy válik felismerhetővé.

7.8.3. A Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

7.8.4. A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban a Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

7.9. Termékszavatosság

7.9.1. Ingó dolog (termék) hibája esetén a Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

7.9.2. Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

7.9.3. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Illetve olyan hibát tartalmaz, amelyre a szolgáltató nem hívta fel a fogyasztó figyelmét a vásárlás pillanatában.

7.9.4. Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

7.9.5. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.

7.9.6. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy – a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered, vagy a fennálló hibáról értesítette a fogyasztót a rendelés teljesítése előtt.  A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet! Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti. 

7.10. Jótállás

7.10.1. Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó Fogyasztónak minősül.

7.10.2. A jótállás időtartama:

  • 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó termék eladási darab ára esetén 1 év,
  • 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó termék eladási darab ára esetén 2 év,
  • 250 000 forint eladási darabár felett 3 év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Amennyiben a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét, választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

7.10.3. Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint:

  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

7.10.4. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

7.10.5. A Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a alapján a Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

(a) Ha kiderül, hogy nem javítható a termék.

(b) Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni.

(c) Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni utalvány formájában.

(d) Ha negyedszer is elromlik a termék

(e) Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk 3 alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik

(f) Ha a Fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni.

(g) Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni utalvány formájában.

(h) Ha nem sikerül 30 napon belül kijavítani.

(i) Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni.

(j) Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni utalvány formájában.

7.10.6. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

7.10.7. A Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.

7.10.8. A Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

7.10.9. Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

  1. A szavatossági igény esetén történő eljárás (Fogyasztónak minősülő Felhasználók esetén)

8.1. A Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára nem térhet el.

8.2. A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

8.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

8.4. A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

8.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

8.6. Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.

8.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

8.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a Fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

  1. Vegyes rendelkezések

9.1. A Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

9.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

9.3. Amennyiben a Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

9.4. A Szolgáltató és a Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

9.5. Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a Felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a Fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (Fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.

9.6. A Szolgáltató a webshopban található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.

9.7. A Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Európai Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.

9.8. A Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.

  1. Panaszkezelés rendje (Fogyasztónak minősülő Felhasználók esetén) 

10.1. A Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

10.2. A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

10.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

10.4. Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

10.5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz: A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

10.6. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van az illetékes békéltető testülethez fordulni.

10.7. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

10.8. Az online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén - az Fgytv. 20. §-ában meghatározott illetékességi szabályok figyelembevételével - valamennyi megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület eljárhat.

10.9. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

10.10. A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

10.11. Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

(a) az eljáró bíróságot;

(b) a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;

(c) az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;

(d) azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;

(e) a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

  1. Szerzői jogok

12.1. Miután a https://www.mimohome.hu/adatkezelesi-tajekoztato/, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a https://www.mimohome.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. A Felhasználó az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót ugyanakkor bárminemű feltétel és korlátozás nélkül is letöltheti, azokat bármely formában tárolhatja.

12.2. A https://www.mimohome.hu/adatkezelesi-tajekoztato/weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

12.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre, valamint az internetes reklámfelületeire.

12.4. Tilos a https://www.mimohome.hu tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a https://www.mimohome.hu vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.

12.5. A https://www.mimohome.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a  

12.6. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén a Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzőjogi jogsértés esetén a Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.

  1. Adatvédelem

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon:  https://www.mimohome.hu/adatkezelesi-tajekoztato/